Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

Γνωστοποιηση - Αριθμός πρωτ.: 167/17 -7-2020



Θρησκευτική Κοινότητα ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ 
(Απόφαση ΥΠΕΘ/Διεύθυνση Θρησκευτικής Διοίκησης αρ. πρωτ.:10758/ΘΙ 3-7-19 ΑΔΑ: Ω38Θ4653ΠΣ-ΞΣΘ)










Ζαχία 1, β΄ όροφος,
Πλατεία Αττικής 10440 Αθήνα
τηλ.: 2155256740,
Αριθμός πρωτ.: 167/17 -7-2020

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
    Με αφορμή τις κακοήθεις αναρτήσεις κάποιων ιδιωτών στα προσωπικά τους προφίλ (FB) οι οποίες βάλλουν κατά του θεσμικού και εγκεκριμένου από την πολιτεία οργάνου της κοινότητας ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ότι:
α) για τις κοινωνικές τελετές που πραγματοποιούνται από τους θρησκευτικούς λειτουργούς της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ απαιτείται αμοιβή και δη τιμοκαταλόγου,
β) ότι ο ευκτήριος οίκος συγκαταλέγεται στις αποκρυφιστικές, μυστικιστικές οργανώσεις και
γ) ότι η αλλαγή θρησκεύματος δύναται να επιτευχθεί χωρίς έγγραφη βεβαίωση από θρησκευτικό λειτουργό της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ,


ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ τα ακόλουθα:
1)  Ουδεπόποτε από της ιδρύσεως του ευκτήριου οίκου της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ (3-7-2019) μέχρι σήμερα, έχει καταβληθεί το παραμικρό αντίτιμο από ενδιαφερόμενους για οποιαδήποτε τελετή την οποία έχουν διεξάγει οι θρησκευτικοί της λειτουργοί (ονοματοδοσία, γάμο, κήδευση κ.λπ) και ούτε πρόκειται να καταβληθεί στο μέλλον. Τουναντίον, οι δαπάνες μετακίνησης των θρησκευτικών λειτουργών, τα τελετουργικά σκεύη και οτιδήποτε απαιτεί η οποιαδήποτε τελετή γίνονται ιδίας δαπάνης αυτών.

2)  Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ και ο υπ` αυτής αναγνωρισμένος με Υπουργική Απόφαση ευκτήριος οίκος της, λειτουργεί ως θρησκευτικός χώρος (166/Δ/1987 άρθρο 3), σύμφωνα με τα πάτρια ειωθότα και νομιζόμενα της εγνωσμένης προγονικής ιερής μας παράδοσης και όχι μόνο δεν δύναται να παρομοιαστεί με αστικές εταιρείες, συλλόγους ή ομάδες αποκρυφιστικών και λοιπών ‘’περίεργων’’ οργανώσεων, αλλά απεύχεται έως και το άκουσμα των αμφιλεγόμενων επωνυμιών τους.
Εξ άλλου σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας υπ` αρ. 118939/Θ1-19/7/2016, o ναός ή ευκτήριος οίκος της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ και η λειτουργία του ενεκρίθη διότι πληρούσε τις εξής τρεις προϋποθέσεις: 
α) πρόκειται για γνωστή θρησκεία ΧΩΡΙΣ ΚΡΥΦΙΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ β)δεν ασκεί προσηλυτισμό και 
γ) η άσκηση της δημόσιας λατρείας της είναι σύμφωνη με την δημόσια τάξη της κείμενης νομοθεσίας.
(…Και προκύπτει εύλογα το ρητορικό ερώτημα: Oι άτυπες Ομάδες, αλλά και οι εταιρείες που φέρουν την νομική μορφή ‘’Αστική μη κερδοσκοπική’’ με καταστατικά Πολιτιστικών δραστηριοτήτων και ουχί Θρησκευτικών και που παρ` όλα αυτά διενεργούν θρησκευτικές αρχαιοελληνικές τελετές, ποιες εκ των ανωτέρω προϋποθέσεων πληρούν και από ποια εποπτεύουσα αρχή κρίνονται οι τελετές τους ως μη αποκρυφιστικές, αν έχουν τέτοιο χαρακτήρα;)

3) Πράγματι, για την μεταβολή θρησκεύματος γενικώς, δεν απαιτείται η διαμεσολάβηση κανενός εγγράφου της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, αρκεί η γνωστή Υπεύθυνη Δήλωση του ενδιαφερόμενου φυσικού προσώπου το οποίο αυτοβούλως προβαίνει στην εν λόγω μεταβολή. Εξ και κάποιοι ενδιαφερόμενοι κυρίως οι αναρτώντες δημοσιεύματα εναντίον του ευκτήριου οίκου που χορηγεί βεβαιώσεις στα μέλη του προκειμένου να μεταβάλει το θρήσκευμά του σε ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, προέβησαν προφανώς αυτοβούλως και στο πλαίσιο της ελευθερίας της προσωπικότητας στην μεταβολή θρησκεύματος διατυπώνοντας την φράση ‘’ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ’’. Ωστόσο οι ακόλουθες διευκρινήσεις καθιστούν ελαττωμένης βαρύτητας αυτήν τους την ενέργεια διότι:

α) Τι νοηματίζει ο κοινός νους και κατ` επέκταση η κοινή γνώμη στο άκουσμα της φράσης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ; Φυσικά νοηματίζει αυτό με το οποίο έχει γαλουχηθεί εδώ και 1.600 χρόνια περίπου, δηλαδή ότι ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ είναι η ορθόδοξη χριστιανική πίστη ή στην καλύτερη περίπτωση είναι και η ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Διότι αν ερωτηθούν δέκα άτομα με διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά και διαφορετική εκπαίδευση ‘’Ποια είναι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ; Oι εννέα θα απαντήσουν αυθορμήτως και μετά βεβαιότητας ‘’ο Χριστιανισμός’’.

β) ‘’Οι φίλοι’’ που κόπτονται με σπουδή και ιδιαίτερο μένος, ότι δεν χρειάζονται βεβαιώσεις από ευκτήριο οίκο για την αλλαγή θρησκεύματος και αρκούνται μόνο στο τυπικό μέρος της μεταβολής, γνωρίζουν ότι η μονήρης αυτή μεταβολή αυτοπροσδιορίζει αυτούς και μόνο; και ότι δεν αφορά την αναγνώριση μιας συλλογικότητας μελών ευκτήριου οίκου όπου τυγχάνουν απολαβών με βεβαιωμένη επίδοση εγγράφου για οποιαδήποτε άλλη κοινωνική τους εκδήλωση; (γάμο, ονοματοδοσία κ.λπ.) Πρόσφατα θρησκευτικοί λειτουργοί της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ και πλήθος συγγενών και φίλων εισήλθαν σε κοιμητήριο και διεξήγαγαν τελετή μνημοσύνου παρά την ύπαρξη των απαγορευτικών μέτρων για τον συνωστισμό ατόμων, λόγω του ότι επρόκειτο για μέλη της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ. Πρόσφατα επίσης τελέστηκε γάμος όπου το ειδικό έντυπο το οποίο παρέλαβαν οι νιόπαντροι από τους θρησκευτικούς λειτουργούς του ευκτήριου οίκου ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ υποβλήθηκε απ` ευθείας στο αρμόδιο ληξιαρχείο διότι προερχόταν από τον εγκεκριμένο ευκτήριο οίκο. Συνεπώς το ζήτημα δεν είναι αν αυτοβούλως ο οποιοσδήποτε μπορεί νομίμως να μεταβάλει το θρήσκευμά του αυτοπροσδιορίζοντάς το ως ‘’ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ’’, ‘’ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ’’ ή με άλλες προσιδιάζουσες στην ορθή ονομασία ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ. Το ζήτημα είναι ότι οι όποιες δικαιωματικά αυτοπροσδιοριζόμενες ονομασίες αφορούν τον αυτοπροσδιοριζόμενο και είναι νόμιμες μεν, αίολες δε, για τυχούσες μελλοντικά κοινωνικές και άλλες θρησκευτικές εκδηλώσεις εφ` όσον δεν τυγχάνουν υπό την μορφή των συλλογικών οργάνων του ευκτήριου οίκου.

γ) Τέλος εφ` όσον ήταν γνωστό μερικά χρόνια τώρα, ότι ο καθείς δύναται με δήλωσή του να μεταβάλει το θρήσκευμά του στο κατά τόπο ληξιαρχείο του, γιατί οι καταφέροντες εναντίον του ευκτήριου οίκου δεν είχαν σπεύσει να το πράξουν, αλλά έσπευσαν από της ιδρύσεώς του και μετά; Σύμπτωση; Όπως και να έχει ο ευκτήριος οίκος υπήρξε η αφορμή να κάνουν ένα βήμα πιο μπροστά, έστω κι αν είναι αβέβαιο…


Ο εκπρόσωπος τύπου και θρησκευτικός λειτουργός,

Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου